אני פוגשת עסקים רבים שיצאו לדרך העצמאית, שבנו אסטרטגיה עסקית, ואף אסטרטגיה שיווקית, יצרו להם מיתוג שהיו שלמים איתו, אבל לאט לאט המיתוג מרגיש להם לא מדויק, לא נכון להם. הדילמה הגדולה היא האם למתג מחדש ולאבד את הלוגו הקיים, שייתכן שהלקוחות מכירים ומודעים אליו או להישאר עם לוגו לא מדויק?

אני פוגשת עסקים רבים שיצאו לדרך העצמאית, שבנו אסטרטגיה עסקית, ואף אסטרטגיה שיווקית, יצרו להם מיתוג שהיו שלמים איתו, אבל לאט לאט המיתוג מרגיש להם לא מדויק, לא נכון להם. הדילמה הגדולה היא האם למתג מחדש ולאבד את הלוגו הקיים, שייתכן שהלקוחות מכירים ומודעים אליו או להישאר עם לוגו לא מדויק?

החלטתי לפשט את הדברים, מכירים אותי כבר keep it simple, פשוט וברור, ככה אני אוהבת. אז רגע לפני שאני עונה, אני רוצה לספר לכם סיפור. דמיינו לכם מותג שפועל בישראל משנת 1933. סמל שכל ילד מכיר, מזוהה עם המוצרים שלו והלוגו שלו מוכר וידוע לכולם. החברה פועלת בהצלחה מרובה ואף נתפסת כמונופול בתחומה. ואז אחרי 76 היא מחליפה את הלוגו שלה באופן מלא ושונה בתכלית מהלוגו המקורי, בשל רכישתה ע"י חברה אחרת.

מה לדעתכם קרה? אני אספר לכם…החברה מצליחה, מאוד מצליחה, אפילו יותר מעבר. ולגבי הלוגו? מצאתי מעטים שזכרו כיצד נראה הלוגו הישן. נו, ניחשתם? אז החברה היא עלית! מי מכם זוכר את הלוגו הישן של עלית? מי מכם הפסיק לקנות את המוצרים שלהם בשל שינוי הלוגו? מניחה שאף אחד.


עכשיו בואו נעשה ניסוי. אני ארשום שם של חברה ומיד תגידו צבע שעולם לכם. מוכנים? פרטנר! סביר להניח שהצבע הראשון שעלה לכם בראש הוא…כתום. פרטנר ביום שהחליפה מיתוג, היא עשתה זאת באופן יסודי, מקצה לקצה, עד אחרון הלוגואים, אבל למרות הכל הצבע הזכיר, שעשה את האפקט ונצרב בתודעה של הקהל הוא כתום ולא טורקיז.


אין ספק עלית ופרטנר שתיהן חברות גדולות, שתיהן תקשרו את השינוי, ועדיין, התהליך של עלית היה מוצלח, ואילו של פרטנר פחות. מדוע?


ראשית עלית תקשרה את המהלך כמהלך כולל ואנו פוגשים את המוצרים שלה ביומיום יותר מאשר שנמצא את פרטנר. שנית, וזו הסיבה המשמעותית ביותר בעיניי, היא שפרטנר בזמנו עם השקת הלוגו הכתום, הפורץ דרך, היא השיקה אותו כבשורה חדשה לשוק הסלולר, ואילו כעת לא השקיעה את אותו סדר גודל של המשאבים בכדי  לייצר את הבשורה המחודשת. הלוגו החדש, בשונה מהישן תוקשר כפי שהוא, ללא הערכים שכל כך הודגשו בלוגו הישן.


שינוי ועדכון הלוגו לעיתים מהווה חלק מתהליך פיתוח עסקי. עם זאת יש להתאים את הלוגו לתהליך של אסטרטגיה שיווקית.

אז איך עושים את זה בכל זאת? שני דברים עיקריים:

הראשון: תקשור. תקשרו את השינוי, הסבירו אותו, חברו אותו אליכם, חברו אותו לערכים שלכם, בדיוק כך הלקוחות שלכם יתחברו אליו, יבינו מה הוביל לכך ויתחברו מחדש.

השני: מתגו ללא הפסקה.
שיניתם? מעולה! כעת הקפידו שלא לבלבל את הלקוח. מתגו מחדש את כל החומרים שלכם הכל כולל הכל. כל מיתוג ישן עלול לבלבל ולהעביר מסר שאינו רלוונטי לכם כעת. לכן את תעשו הנחות. מתגו מחדש את הכל.

רוצה שכך יהיה אצלך?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)