לאחרונה ראיתי את הסרט "רפסודיה בוהמית" שמספר על להקת קווין. מעבר לשירי המופת שלא יכולתי להישאר אדישה אליהם (וגרמו לי לשמוע שוב ושוב את השירים של הלהקה), ואף לראות את הסרט בשנית, מצאתי כי ישנן הרבה נקודות דמיון בגורמים להצלחתה של קווין להצלחת עסקים בעולם העסקי.

מה הקשר בין להקת קווין לעסק שלך?

לאחרונה ראיתי את הסרט "רפסודיה בוהמית" שמספר על להקת קווין. מעבר לשירי המופת שלא יכולתי להישאר אדישה אליהם (וגרמו לי לשמוע שוב ושוב את השירים של הלהקה), ואף לראות את הסרט בשנית, מצאתי כי ישנן הרבה נקודות דמיון בגורמים להצלחתה של קווין להצלחת עסקים בעולם העסקי.

אני רואה הרבה מאוד עסקים במהלך עבודתי. כאשר ראיתי את הסרט, הצלחתי לראות את קווין כעסק שעוסק במוזיקה, ועשה הרבה מדברים שאני מאמינה בהם בדרך העסקית. אז מהן נקודות הדמיון של קווין ועסקים מצליחים?

  1. ייחודיות – כאשר הלהקה פוגשת בפעם הראשונה את חברת ההפקות, שואל אותם האמרגן: "למה דווקא אתם?". הם לא מתבלבלים ומיד יודעים להגיד מה הייחודיות שלהם, מה הבידול שלהם מהלהקות האחרות וכמה זהו ערך משמעותי לקהל.
    היכולת של עסקים להגדיר מהי הייחודיות שלהם, למה דווקא הם, ויותר מכך מהו הערך שהם יכולים לתת עבור הקהל שלהם היא כל כך משמעותית, היות והיא תורמת לדיוק הדרך ומינוף עסקי בשוק ובכלל.

  2. חזון – כאשר מודיעים לקווין שהם סוגרים איתם על חוזה ובעתיד הם יעשו סיבוב הופעות ביפן, הם לא מסתחררים, הם מיד עונים שזה לא מספיק כי הם רוצים בארה"ב. האמרגן מגחך ואומר להם שכולם רוצים. הם מיד עונים לו:"אבל הם לא קווין". ואכן, סיבוב ההופעות שלהם לארה"ב לא איחר להגיע והיה מוצלח מאוד.
    כאשר אנו יודעים לאן אנו מכוונים, וכן, מכוונים גם הרבה יותר גבוה מכפי שמאמינים שאנו יכולים או מסוגלים, זה מעורר שאפתנות ומעלה את רמת התוצאות המושגות. אני רואה זאת בהצבת יעדים מאתגרים שעסקים מציבים לעצמם והם מגשימים את עצמם בטירוף!

  3. קפיצה למים – אחד האתגרים של עסקים הוא קפיצה למים, להעז, לעשות משהו אחר לחלוטין ולקפוץ למים. הפחד מהלא נודע, מהסיכוי להיכשל – משתק בין רגע. קווין היו עם הרבה שירים, אך לא הוציאו תקליט. פרדי מרקורי אומר להם שהם חייבים תקליט והם מוכרים את הרכב שמסיע אותם להופעות, מגייסים עוד קצת כסף ויוצרים תקליט עם הכסף האחרון שלהם. אין ספק, צעד מלא תעוזה ומלחיץ. זוהי קפיצה למים שפתחה את הפתח להצלחה עבורם.

  4. שיתוף הקהל – אני מדברת בלי סוף על כך שאנחנו עושים עסקים עם אנשים, ולכן חשוב לראות את האנשים שמולנו, ליצור עמם מערכות יחסים. בדיוק באותו האופן קווין ראו את הקהל שלהם. הם רצו שהם יהפכו להיות חלק מהמוזיקה, ירגישו שייכים ויהיו חלק בלתי נפרד מההצלחה. הם יצרו שירים בהם הקהל יוצר את המקצב לשיר, תנועות ורקיעות, וכך גרמו לקהל להיות חלק בלתי נפרד מההופעה, חלק בלתי נפרד מקווין.

  5. חדשנות וגיוון – למרות ההצלחה של קווין, הם לרגע לא נחו על זרי הדפנה, ולא הפסיקו לחדש. הם המציאו סגנונות ייחודיים שלא נשמעו קודם (אופרה משולבת עם רוק, ווקאליות, קצבים), פיתחו טכניקות שונות וחדשות בכדי להגיע לצלילים חדשים , וכך לא הפסיקו לחדש וליצור בשורה חדשה עבור הקהל שלהם. תמיד היה למה לצפות. בדיוק כך בעולם העסקים. הקהל אוהב הפתעות, אוהב חידושים שיכולים לרענן ולחדש לו. אל תישארו עם המוכר והידוע, גם אם הוא מצליח, גוונו!

  6. קו אחיד – לאורך כל הדרך קווין שמרה על הקו שלה, על ה"אני מאמין" שלה. היא שמרה על הקו המוזיקלי שלה, על הייחודיות שלה, כך שיוכלו לזהות אותה מבין שלל המוזיקה שישנה. היא ידעה ליצור את האחידות במוזיקה, אך בד בבד לחדש ולהפתיע את הקהל.
    בדיוק באותו האופן אני ממליצה לעשות בעולם העסקים: לשמור על אחידות המסרים, שיוכלו לחבר אתכם לאורך כל הדרך, אך עם זאת לחדש ולגוון.

  7. עבודת צוות – בשלב מסוים, פרדי מרקורי מנסה לצאת לקריירת סולו. הוא עוזב את הלהקה וזו יוצאת להפסקה מההופעות. לאחר תקופה הוא מבין את כוחה של הלהקה, את כוחה של הקבוצה ועבודת הצוות ומבקש להתאחד עמם מחדש. הם עושים שינוי במודל העסקי שלהם (שווה בשווה לכולם) וזוכים להצלחה מחודשת, למרות הזמן שחלף. היכולת להבין כי כולם חשובים באותה המידה, כי ישנה משמעות זהה לכל אחד ואחד ובסופו של דבר היחידים הם אלו שמרכיבים את השלם.

  8. תחושות בטן – פעמים רבות אנו עומדים מול המציאות, מול היעדים שלנו, הכל מסתדר כביכול, אבל בפועל ישנה איזושהי תחושת בטן לא טובה שמעידה שזו טעות. מאידך יש פעמים שכל הנתונים אומרים שזו טעות, אבל תחושת הבטן אומרת ללכת על זה. פעמים רבות קווין הלכו לפי תחושת הבטן שלהם, ולאו דווקא עפ"י ההגיון הנדרש. הבחירה הזו הביאה אותם לקבלת החלטות פורצות דרך תחושות הבטן שלנו מלוות אותנו לאורך כל הדרך. אני מוצאת את זה גם בעולם העסקי. ישנה חשיבות מאוד גדולה להקשבה לעצמנו, להבין מהם הדברים שאנחנו מתחברים אליהם ומה פחות, ולא תמיד צריך את ההגיון הבריא לכך.

  9. גורם חיצוני לניהול ועצות – לאורך כל הדרך ליוו את קווין גורמים חיצוניים שניהלו אותם, שהיוו מקור להתייעצות, קבלת החלטות ו"ניקוי רעשים". בכל תקופה נבחר הגורם המתאים ביותר בהתאם להתפתחות של הלהקה, בהתאם לשלב אליו כיוונה, וכך דוייקו עבורם הגורמים החיצוניים. אין ספק שעין חיצונית על העסק שלנו היא תמיד משמעותית, מפנה מקום לחשיבה אסטרטגית וראייה אובייקטיבית ועשירה של הסיטואציה. בעסקים יש לכך משמעויות מרחיקות לכת, שיכולות לשנות תפיסות שלמות ולהביא לתוצאות מופלאות.

  10. סביבה תומכת – קווין הלכה והתפתחה, קטפה עוד ועוד הצלחות. באופן לא מפתיע, אנשים רצו להצטרף להצלחה הזו ולהנות ממנה. כל חברי הלהקה נותרו נאמנים לסביבה התומכת הראשונית שלהם, זו שהיוותה עבורם הסביבה האמיתית, נטולת אינטרסים כאשר טובת חברי הלהקה עומדת מולם. הסביבה התומכת היא משמעותית עבור העצמאי. בדידות העצמאי וההתמודדות עם אינספור מטלות ואחריות יכולה להתיש, ואין כמו לדעת שיש סביבה תומכת אמיתית, הנמצאת ונוכחת עבורך בכל עת. בחרו את הסביבה המתאימה עבורכם, צרו אותה תומכת וזמינה לפי הצרכים שלכם.

עסק זהו דבר מורכב, אך לגמרי אפשרי. יש לנו את היכולת שלנו להפוך אותו למצליח ומשגשג, עם כלים אשר אינם מצריכים משאבים יוצאי דופן, אלא התנהלות עסקית ואישית נכונה.

אהבת?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)