מדיה חברתית. העולם העסקי נחלק לשניים: אלו שרואים את צמד המילים הללו ומקבלים התקף חרדה, ויש את אלו שעולה חיוך על שפתם ועיניהם נוצצות ממשמע צמד המילים הללו. אם אתם נמנים עם החלק השני, אשריכם, אך אם עם החלק הראשון, אני מצטערת לבשר לכם, אך המדיה החברתית תישאר פה ולעוד הרבה.
הנראות הווירטואלית והאסטרטגיה הדיגטלית, עליה כתבתי לאחרונה, נועדו להרחיב את טווח ההגעה של העסק שלכם לכמה שיותר אנשים. אתם לא צריכים להיות סלב או אושיית רשת, בכדי לעשות זאת, אך ישנם מספר אלמנטים מרכזיים שיוכלו למנף את היכולות הדיגיטליות שלכם.
אז כיצד תוכלו למנף את יכולות האסטרטגיה הדיגיטלית שלכם?
- לוחות זמנים – קהל היעד שלנו לרוב יהיה פנוי לקרוא ולהגיב לפניות שלנו בשעות מסוימות. עם זאת, המציאות משתנה, הרגלים משתנים, ולכן אני ממליצה לנסות מידי פעם לשנות את השעות והימים בכדי לבחון הם ישנן תוצאות טובות יותר. עם זאת שימו לב, כאשר אתם יוצרים הרגלים לקהל שלכם, חשוב שלא לזגזג, בכדי שלא לבלבל אותו.
- בלוגים להגדלת כניסות – ערך ערך ערך. תנו ערך, זה כל העניין. ככל שהערך יהיה משמעותי יותר, כך יהיו יותר כניסות. כתבו בלוגים משמעותיים, בלוגים שיכולים למנף אחרים, כאלו שנותנים מהידע שלכם ויכולים למצב אתכם כאוטוריטה בתחום. זהו WIN WIN לכל הצדדים. מעבר לכך זה מקדם משמעותית את האתר שלכם, WIN WIN, כבר אמרתי?
- שיתופי פעולה – אני אוהבת שיתופי פעולה. מאוד אוהבת שיתופי פעולה. צרו שיתופי פעולה עם תחומים משיקים לתחומכם, תחומים משלימים לשלכם, קולגות שלכם, זה מקדם את שני הצדדים וחושף אתכם לקהלים חדשים של שני הצדדים. מעבר לכך זהו קידום מצוין לאתרים שלכם. נסו לבחון מה אתם יכולים לתרום לצד האחר ומנפו זאת!
- אישי ועסקי – לא פעם אני אומרת שאנחנו עושים עסקים עם אנשים. ההיבט האישי, החיבור ל"אני" שלנו לא פחות חשוב מההיבט העסקי. הלקוחות שלנו רוצים להכיר אותנו יותר, קצת יותר מההיבט המקצועי. רוצים להבין מי אנחנו , מהם הערכים שלנו ולבחון האם הם מתחברים אליהם. הציבו לעצמכם את "גבולות הגזרה" שלכם בהיבט האישי. מה מבחינתכם אתם מוכנים לחשוף ומה לא, ובהתאם שתפו. צרו חיבורים אותנטיים לעולם העסקי שלכם, וזכרו, כי כל לקוח קיים או פוטנציאלי יכול לראות את הפוסטים האישיים שלכם.
- מעורבות – כולנו רוצים שהקהל שלנו יהיה מעורב יותר בפוסטים שלנו, אך האם אתם מעורבים בפוסטים שלהם? ככל שתהיו מעורבים בפוסטים של הקהל שלם, של הקולגות שלכם, כך גם הם יגיבו אליכם יותר. היו מעורבים, הגיבו באותנטיות ובתגובות רלוונטיות שמתייחסות לפוסט (ולא אוטומטיות). אתם תקבלו את אותו האפקט חזרה ובריבית, סמכו עליי;)
הרשתות החברתיות הן כאן והן כאן כדי להישאר. הן כל י משמעותי למינוף אישי ועסקי והן יכולות להיות כלי נפלא ופשוט, אם יודעים להשתמש בו בצורה נבונה. תהנו ממנו, הציבו את הגבולות הנכונים עבורכם ו…תייגו אותי, אשמח לראות מה עשיתם. בהצלחה!