כיצד התמודדה ג'ילט עם טרנד האופנה החדש? כיצד ניתן לגשת ללקוח ממקום חדש ולגייס אותו שוב?

בייבי פייס

לאחרונה ישנו טרנד אופנה גברי של גידול זקן וזיפים. כביכול "רק" טרנד אופנתי, אך הטרנד הזה גרם הפסדים רבים לג'ילט. זה החל בצמצום נתח השוק שלה שהוביל להורדת מחירים מצדה, בכדי לנסות ולהחזיר את הנוטשים, וממשיך לרדת. אחוז הגברים הלא מתגלחים עולה בכל שנה  וממשיך לפגוע במכירות. מובילי דעה, כמו ג'ורג קלוני או תרבות ההיפסטרים שהוסיפה לכך.

אז מה עושים?

ג'ילט בהתחלה הורידה את המחירים, בכדי לנסות לעודד את הצרכנים בכל זאת להשתמש במוצרים שלה. עם זאת מהלך זה לא הוכיח את עצמו. ולכן, כעת החלה מהלך אחר, שמדבר אל הרגש.

בימים אלו היא העלתה קמפיין לגברים לקראת ילד ראשון. הגברים נפגשו עם מראיינים מול המצלמה, אשר שאלו אותם מה השינויים שהם עתידים לעשות בעקבות הלידה הקרבה. הם דיברו על השינויים באורח החיים, הבילויים, העבודה וכו'. שאלו את הגברים עד כמה הם ירצו להיות קרובים לתינוק ומה הם היו מוכנים לעשות עבורו. מן הסתם, כולם ענו שהם רוצים להיות מאוד קרובים לתינוק ויעשו הכל עבורו. ואז שאל אותם המראיין "מה לגבי הזקן?". כולם נותרו המומים ולא ממש הבינו מה הקשר.
בשלב זה הציג להם המראיין מחקר כי בשנה הראשונה שפת התינוקות היא שפת המגע. מגע עור בעור מאפשר לתינוק לפתח אמון באדם ובסביבה, ולמעשה הזקן פוגע בכך. כל הגברים (שהוצגו בפרסומת, כמובן) הסכימו להתגלח ולאחר מכן רואים תמונות מאושרות שלהם עם התינוקות החדשים.

מה ניתן ללמוד מכך?

ג'ילט שינתה אסטרטגיה ונגעה במקום האמוציונאלי. איזה אבא לא ירצה לעשות הכל עבור הילד שלו שטרם נולד? איזה אב יהיה מוכן לפספס את הקשר והקרבה עם הילד שלו במחיר של הורדת הזקן? מה גם שמדובר בגברים לקראת ילד ראשון, כאלו שאינם יכולים לפסול את הדברים על סמך ניסיונם עם הילדים האחרים.

אני לא יודעת אם המהלך הזה אכן יניב פירות עבור ג'ילט, אך אין ספק שהוא נגע במקומות הנכונים של ההורה. בסופו של דבר, כמו שאני תמיד אומרת, אנחנו עושים עסקים עם אנשים ולאנשים צריך להתייחס, צריך לגעת בהם, וכאשר זה נוגע בצורך ובצורך הרגשי בפרט, האפקט הוא גדול עוד יותר.
באותו האופן תתייחסו ללקוחות שלכם. בחנו מה הצורך שלהם וכיצד המוצרים והשירותים שלכם יכולים לענות על כך? מה אתם יכולים לתרום ללקוחות שלכם? תקשרו זאת בצורה הנכונה ללקוחות שלכם ויצרתם לכם win win לכל הצדדים.

ואם בא לכם לראות את הפרסומת, אני מצרפת לכם אותה לכאן:

אהבת?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)