הלקוחות שלנו הם משאב גדול ומשמעותי עבורנו. כיצד ניתן למנף אותו ללמידה וצמיחה?

לומדים מלקוחות

הלקוחות הם המנוע של העסק שלנו. עסק ללא לקוחות בסופו של דבר קמל וייסגר. עם זאת, מעבר לכך שהלקוחות מהווים מקור הכנסה עבור העסק שלנו, אנו יכולים למנף זאת יותר, הרבה יותר ללמידה, שיפור ומינוף עסקי.

אז מה אפשר ללמוד מלקוחות?

  1. משוב – אנחנו פועלים כל כך הרבה עבור הלקוחות שלנו, נותנים להם שירותים, אך האם אנו שואלים אותם מהי חוות הדעת שלהם? כיצד הם רואים את השירותים שאנו נותנים להם באותו האופן שהיינו רוצים שייראו? האם הערכים שאנחנו רוצים שהם יקבלו מתוך העשייה והמותג שלנו אכן מועברים? עשו לפחות אחת לרבעון משוב לקוחות ובחנו שלושה קריטריונים משמעותיים מבחינתכם. לא תאמינו כמה אפשר ללמוד מכך, לשפר תהליכים בדברים קטנטנים עבורכם ומאוד משמעותיים עבור הלקוחות שלכם.

  2. חדשנות – אני אוהבת לשאול את הלקוחות שלי מה חסר להם, מה היו רוצים לקבל. לא פעם התשובות הללו מולידות שיתופי פעולה חדשים, שדרוג מוצרים קיימים ויצירת מוצרים חדשים. מעבר לכך, אלו המוצרים המדויקים ביותר עבור הלקוחות שלי, היות והם הגיעו מתוך הצורך האמיתי שלהם. בדקו עם הלקוחות שלכם, מה הם היו שמחים לקבל בנוסף לשירות הקיים? כיצד הם היו משפרים את המוצר הנוכחי? תשובה פשוטה מתוך הצורך של הלקוח תדייק אתכם ותניב מוצרים חדשים עם ביקושים מוכחים מתוך השטח.

  3. השראה – הלקוחות שלנו שונים מאתנו, מתחומים שונים משלנו. אני רואה בכך יתרון משמעותי, היות וכך אנו יכולים לקבל השראה מתחומים שונים, לאמץ מגמות מצליחות בתחומים אחרים לתוך התחום שלנו. מעבר לכך אנו נוטים להתאים את המוצרים שלנו לאנשים שדומים לנו. לקוחות שונים יכולים לפתוח את האופקים שלכם לעבר מוצרים חדשים ותחומים חדשים שספק רב אם הייתם יכולים להגיע לכך.

הלקוחות שלנו יכולים להוות משאב משמעותי הרבה מעבר למקור להכנסות. היכולת שלו להיות קשובים ללקוחות, לשנות ולדייק על פי הצרכים שלהם, ללמוד מהם ולשפר את התהליכים, יכולים לעשות פלאים בעסק. היו בהקשבה אקטיבית ללקוחות שלכם. כאשר תצרו בהשראת הלקוחות ותתקשרו זאת כך, הם ירגישו חלק מכך, ירגישו שמתייחסים וקשובים להם ויגלו נכונות גדולה יותר לעבר הפיתוחים החדשים.

אהבת?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)