מהן שלושת השאלות החשובות ביותר שיש לשאול בעסק? איך נותנים להן מענה וכיצד הן מסייעות לקידום העסק שלכם? הכל במאמר עסקי עבורכם.

מהן 3 השאלות החשובות ביותר בעסק?

אני מלווה חברות וארגונים, חלקם מסועפים ומלאי בירוקרטיה, אך מי שמכיר אותי – יודע. אני אוהבת את הדברים הפשוטים, הכי פשוט, הכי קל ליישום ולבסוף מביא גם תוצאות, או כמו שאני אומרת: Keep it simple. מצאתי שלמעשה לפני כל משימה, לפני כל עשייה, יש שלוש אלות שאני שואלת ונותנת עליהן מענה. המענה לשלושת השאלות הללו מבטיח על שמירת המוטיבציה, מיקוד ויישום.

אז מהן שלושת השאלות שלי?

  1. מה? – השאלה הכי בסיסית שלא תמיד יודעים לענות עליה: מה אתם רוצים לעשות? אולי זה יישמע מופרך, אבל פעמים רבות השאלה הפשוטה הזו נותרת עם תשובה מגומגמת ולא ברורה. מקדו מה אתם רוצים לעשות למשפט אחד ברור וממוקד. מה אתם רוצים לעשות בעסק שלכם? מה אתם רוצים לעשות במחלקה שלכם? מה המטרה הגדולה של המשימה? מה המטרה של העסק שלכם? כמה פשוט – ככה חשוב. תתפלאו, אבל זה לא מובן לכולם שצריך להגדיר את ה"מה" ולעיתים מתחילים לפעול מבלי שיש הגדרה ברורה מה רוצים לעשות. הגדירו את ה"מה" בצורה ברורה כך שכל אחד יוכל להבין על מה מדובר, משפט פשוט וברור, וכן, אפשר להוסיף פירוט אחריו, אך מתומצת.

  2. למה? – אחרי שיש לכם את ה"מה", מה אתם רוצים לעשות, הגיע הזמן להסביר למה אתם רוצים את זה? זו למעשה התשוקה שלכם, הדרייב לכל הדבר הזה, האנרגיה שמניעה אתכם לעשות את זה. זו הסיבה לעשייה של הדברים. ה"למה" חשוב לחיבור האנשים ורתימתם למטרה שלכם, ויתר על כן על מנת לחבר אתכם כל פעם מחדש כאשר האנרגיה שלכם יורדת. הסיבה לעשייה שלכם היא חשובה ומשמעותית ויש להסביר מה מניע אתכם למעשה לעשות את מה שאתם עושים, למה דווקא את זה? למה זה חשוב לכם? מה מה המשמעות של העשייה הזו עבורכם? ככל שתצליחו להבהיר טוב יותר את הלמה, כך תוכלו לחבר ולגייס אליכם יותר ויותר אנשים למטרתכם.

  3. איך? – ואז מגיעה שאלת האיך, איך תעשו את זה? זוהי למעשה תכנית הפעולה, העשייה. השאלה הזו היא לא תמיד ברורה לנו ונראית לעיתים גדולה, ולכן יש לפרוט אותה לשלבים, שלב אחר שלב, צעד אחר צעד, כך למעשה הדברים מתחילים להיות ברורים יותר. תתחילו מהשלב הראשון ביותר, הדבר הכי בסיסי שצריך להיעשות ומשם לפעולה הבאה. כך המשיכו עם פירוט המשימות לעשייה תוך ציון התאריך הנדרש לכך והאחראי עבור המשימה. ככל שתפרטו את ה"איך" למשימות קטנות יותר, כך הוא יוכל להפוך למעשי ומציאותי יותר עבורכם.

שלושת השאלות הללו מהוות סוג של תקציר לעשייה עסקית, סוג של תכנית פעולה או תקציר של תכנית עסקית אם מדובר במהות של עסק, אך אין ספק ישנם גם אתגרים אשר נמצאים בתוך השאלות הללו.

לעיתים תחושו שעם תחילתה של העשייה ה"מה" לא ממש מדויק. רציתם לעשות משהו, אך עם הפעילות בשטח, אתם מצליחים לזקק ולדייק זאת יותר ויודעים טוב יותר מה אתם מה אתם רוצים לעשות, מעולה, דייקו את ה"מה" שלכם.
ייתכנו אתגרים בשל השינויים, בשל החשש מההצלחה, בשל הלא מוכר והלא ידוע או אולי תרגישו קצת לבד במסע שלכם. זה בדיוק הזמן להתחבר חזרה לשאלת ה"למה", להטעין את עצמכם ולהבין מה מניע אתכם לעשות את זה ולהמשיך עם כוחות מחודשים לעבר העשייה שלכם.
ייתכן ותחושו שהדרך לא מספיק ברורה, זה סימן לחזור ל"איך", לבחון שהוא מספיק מדויק ומשם לבדוק שאת הדרך לפעולה הגדרתם נכון, שלב אחר שלב, בצעדים נכונים ומדויקים. אם ישנם פערים ודילגתם על שלבים, זה בדיוק הזמן להשלימם.

שלושת השאלות הללו מתחדדות כל פעם מחדש עבורנו ועם הדרך התשובות מתעדכנות ומתחדשות ויכולות להשתנות, כפ שקורה בכל תהליך. קבלו ואפשרו זאת, זה חלק מתהליך הצמיחה והכי חשוב? תהנו לאורך כל הדרך!

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email