איך מתחילים יום עבודה? 10 טיפים מעולים

10 טיפים ליום עבודה אפקטיבי

כמה פעמים אנחנו מתחילים יום עבודה ומרגישים שהוא פשוט חלף לנו בלי הספק? אז איך אפשר להפוך יום עבודה ליום עבודה אפקטיבי? לעיתים ההבדל בין יום עבודה ליום עבודה מצוין הוא בפרטים הקטנים. אז הנה ריכזתי לכם עשרה טיפים נפלאים שיוכלו להפוך את היום שלכם למוצלח במיוחד:

  1. התחלה טובה – התחילו את היום כראוי, עם משקה שאתם אוהבים (קפה, תה, שוקו, חליטה למשקיענים), משקה שייתן לכם אנרגיה טובה להתחיל את היום, ואם כבר אנרגיה טובה, אז איך אפשר בלי מוזיקה? בחרו לכם שיר שעושה לכם טוב, שנותן לכם תחושה טובה וגורם לכם לחייך חיוך כייפי שכזה.

  2. מכל הלב – כשאנחנו נותנים אנחנו מקבלים. תנו מעצמכם ואמרו לאדם אחד לפחות משהו מכל הלב. משהו אמיתי ולא בכדי לצאת מידי חובה, אלא נתינה אמיתית שאתם מתכוונים אליה. באותו הרגע נתתם אנרגיות טובות וצפו לקבלת אנרגיות טובות חזרה. אם זה לקוח, קיבלתם לקוח מחויך יותר, אם זה עובד קיבלתם עובד מחויך יותר ואם זה קולגה קיבלתם קולגה מחויך יותר, כך או כך הרווחתם וכך גם הצד השני.


  3. משימות – פעמים רבות מרוב משימות והסחות דעת אנחנו הולכים לאיבוד ולא מספיקים שום דבר. הגדירו את שלושת המשימות החשובות והדחופות ביותר עבורכם ליום העבודה הזה ורשמו אותם לפניכם. התחילו איתן ותזמנו אותן על פני לוח הזמנים שלכם ביום הזה. אם מדובר במשימה גדולה, פרקו אותה לשלבים, כדי שתוכלו להשתלט עליה שלב אחר שלב.


  4. מאמר – ההעשרה המקצועית שלנו היא חשובה להתפתחות האישית והמקצועית, אבל העומס שיש לנו ביומיום לעיתים מונע מאתנו לעצור לרגע ולהתפתח מקצועית. אנו עלולים למצוא את עצמנו לאחר תקופה נמצאים במקום כשהעולם סביבנו לא ממש חיכה לנו, ולכן מצאו לכם בכל יום מאמר או סרטון (TED מלאים בתכנים נפלאים) שיוכלו להעשיר אתכם. לא תאמינו כמה פעמים המאמרים האלו יביאו להתפתחות גדולה עוד יותר בפיתוח רעיונות חדשים עבורכם.

  5. שלושה דברים לוויתור – תמיד יש את המשימות שאנחנו מעדיפים לדחות. אנחנו דוחים אותן כי הן מתישות או מעצבנות או לא בא לנו לעשות אותן או שיש לנו איזה האלו שאנחנו שונאים לעשות ודוחים אותן עד אין קץ. תתחילו את היום עם שלוש משימות שאתם דוחים אותן כבר מלא זמן. אם זו משימה גדולה, פרקו אותה למשימות קטנות, כדי שתוכלו לסמן V על מה שסיימתם.

10 טיפים ליום עבודה אפקטיבי:

איך מתחילים יום עבודה? 10 טיפים מעולים

6. גוזלי זמן – יש לנו תחושות מעורבות לגבי גוזלי הזמן שלנו. אנחנו מאוד אוהבים אותם מצד אחד, מצד שני הם גוזלים לנו את זמן העבודה. גוזלי הזמן משתנים מאדם אחד לאחר, אך מדובר בסלולרי, רשתות חברתיות, אינטרנט, משחקים וכו'. אהבו את גוזלי הזמן שלכם, אך הגדירו להם זמן ברור, בכדי שתוכלו להיות אפקטיביים ביום העבודה שלכם.

7. הפסקה
– ישנו תפקיד מאוד חשוב ומהותי להפסקה. היא מאפשרת לנקות את הראש, לאגור כוחות, לפצל את היום לחלקים. בשל העומס המתמיד שיש סביבנו, אנו פעמים רבות משלבים בהפסקה שלנו גם עבודה (אוכלים מול המחשב, למשל), ואז אנחנו לא באמת מתאווררים מהעבודה, אנחנו בכלל לא שמים לב אם אכלנו וכמה (כי זה היה תוך כדי כל כך הרבה דברים) ואנחנו ממשיכים את היום, אך עם הרבה פחות אנרגיות ממה שהיינו יכולים וחבל. הקפידו לפנות זמן להפסקה ובאותו האופן פנו גם את העבודה מההפסקה.

8. שני לקוחות עבר – פעמים רבות אנו משקיעים משאבים רבים בכדי לתור אחר הלקוח החדש הבא. עלות הגיוס של לקוח חדש גדולה פי כמה וכמה (יש האומרים פי 7) מזו של שימור לקוח קיים. מה יותר טוב מאשר ליצור קשר עם לקוח שכבר הוכחתם את היכולות שלכם מולו, שאתם מכירים אותו והוא אתכם? התקשרו לשני לקוחות עבר שלכם, שאלו לשלומם, בחנו מה השתנה בעסק שלהם מאז הפעם האחרונה שדיברתם וספרו להם מה התחדש אצלכם בעסק מאז הפעם האחרונה (שירותים חדשים שאתם מציעים, למשל). ייתכן ותוכלו לחדש את קשריכם העסקיים בעקבות השיחה הזו, ואם לא, לפחות הבעתם התעניינות ותוכלו להתקשר בעוד מספר חודשים שוב.

9. הצלחות – כמה קשה לנו לטפוח לעצמנו על השכם ולהגיד: "ואוו, כל הכבוד לי!", יותר טיפוסי שנאמר: "חבל שלא עשיתי את…רציתי להספיק גם…". בכל יום יש לנו הצלחות ואפילו דיי הרבה, אך אנו נוטים להסתכל על מה היינו יכולים להספיק, מה היינו אמורים לעשות ולא על מה שעשינו. ולכן, אני ממליצה לרשום בסופו של יום 3 הצלחות שלכם. שלושה הישגים, קטנים או גדולים, זה בכלל לא משנה, הצלחות. בהתחלה ייתכן וזה יהיה לכם קשה ולא תצליחו לאתר את ההצלחות, אך לאט לאט תתחילו לפרגן לעצמכם בטבעיות.

10. תכנון – יום העבודה עומד להסתיים, תכננו את היום הבא. הגדירו את המשימות שלכם, לוחות הזמנים באופן מפורט (זמני נסיעות, זמן הכנה לפגישות, פגישות, הפסקה וכו') והכינו את עצמכם לקראת מחר. הסתכלו על התכנון שלכם ובדקו, האם היום הזה ראלי? האם התכנון נכון? מהי המטרה של כל משימה ופגישה בלו"ז שלכם (מה היא צפויה להניב) והאם אתם יכולים לייעל את היום שלכם באיזשהו אופן?

יש לכם פה עשרה טיפים נפלאים , אם תאמצו אפילו חלק מהם, יום העבודה שלכם יהפוך לאפקטיבי יותר באופן משמעותי. בהצלחה!

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)