המושלם יכול להיות נר לרגלנו. ה-100% שלנו יכול להיות 200% של האחר, ומצד שני אנחנו עלולים להיות ב-0% בשל הביקורתיות שלנו. איך מתמודדים?

הכל או כלום

מכירים את זה שאתם מחליטים לעשות צעד משמעותי, מתכננים, נערכים, בונים, אבל כשאתם מגיעים לנקודת ההשקה, בה אתם אמורים לצאת לדרך, אתם עושים "אחורה פנה" וחוזרים בכם מסיבות שנשמעות הגיוניות, אבל ביננו, הן ממש לא.

אני מוצאת את עצמי לא פעם, כמלווה ארגונים ועצמאים, בוחנת איתם מדוע הם לא עשו את הצעד הנוסף קדימה. אני שומעת מהם שהם הרגישו שהם צריכים ללמוד את זה עוד קצת, או כי זה עדיין לא בדיוק כמו שרצו, כי זה אולי לא מספיק טוב ועוד. אז נכון, אני לא חושבת שצריך להוציא מוצר בוסרי לשוק, אבל לפעמים אנחנו כל כך מחמירים עם עצמנו ועם הסטנדרטים שאנחנו מציבים לעצמנו, וזה מביא אותנו לכך שאנו לא פועלים בכלל.

כמה פעמים רציתם להשיק מוצר מסוים ולא השקתם כי זה לא היה בדיוק כמו שרציתם? כמה פעמים לא הגשתם מועמדות למכרז כי לא הייתה לכם התאמה של 100%? כי אולי אתם לא מספיק טובים? כמה פעמים לא עשיתם את הצעד הבא כי זה לא היה בדיוק כמו שאתם רוצים (ופחות מכך אתם לא מוכנים)?

אז הנה כמה טיפים ממני אליכם:

  1. מה כבר יכול לקרות? – רשמו לעצמכם מהן ההזדמנויות שיכולות להיווצר לכם בעקבות היוזמה החדשה, מה אתם יכולים להרוויח ומה אתם יכולים להפסיד. נסו להבין באופן ברור מה מפחיד אתכם, מה מלחיץ אתכם. תופתעו לגלות כמה הדברים לא נוראים כאשר רושמים אותם. התייחסו לנקודות שרשמתם בצד ההפסד, נסו לבחון כיצד ניתן למנף אותם וליצור מהם הזדמנות.

  2. 100% של מי? – ה-100% שלכם הוא לא בהכרח ה-100% של האחר, הוא יכול להיות 200% עבורו. השירות, הסדנה, המוצר שאתם משיקים יכול להיות לא מושלם מבחינתכם, אך ייחשב מעל ומעבר בעיני האחר.

  3. ביקורת – הביקורתיים ביותר כלפיכם הם אתם, ולכן שאלו אחרים, מתוך קהל היעד שלכם, מה דעתם על המוצר שאתם מציעים? קבלו את הביקורת כמשוב לקוח עתידי, כביקורת בונה, מה המקום לשיפור ומה המקום לשימור ומשם תמשיכו.

  4. התנסות כלמידה – עדיין לא בטוחים? לא סגורים על עצמכם? הגדירו את המוצר כמוצר התנסות ותמחרו בהתאם. צרו מערכת ציפיות ראשונית ברורה מול הלקוח, הסבירו שזהו מוצר (או סדנה או שירות וכו') בהרצה, כך שתוכלו לשפר ולמנף את הקיים.

  5. Just Do Itלפעמים צריך פשוט לעשות, בלי לחשוב יותר מידי, בלי הרבה ספקולציות. להכין את התשתית הראשונית ולהתחיל להתגלגל עם הדברים בלי לחשוב יותר מידי ולתקן ולשפר תוך כדי תנועה, כפי שתעשו גם אם יהיה לכם מוצר מעולה, כי אנחנו מתאימים את עצמנו למציאות הקיימת ומשפרים את הדברים לאורך כל הדרך.

אז אני מזמינה אתכם לנסות, בלי תירוצים, בלי סיפורים. הדברים כמעט וגמורים? אתם כבר כמעט יודעים את הכל? מעולה, תתחילו להתקדם ותשתפרו תוך כדי. תתחילו עם קבוצות בקרה, חברים ומשפחה שמוכנים להתנסות ולתת לכם פידבק, אבל תתחילו ממשהו, כדי שיהיה לאן להמשיך.

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)