הכל טמון בתקשור שלנו מול הלקוחות, וכאשר אנחנו לא מתנצלים, מסבירים, מגדירים ומתקשרים זאת כראוי, הלקוחות מקבלים זאת בהבנה רבה ואף "שולחים" אתכם לחופש באהבה גדולה.

יצאתי לחופש ושרדתי לספר

אני מוצאת הרבה עצמאים עייפים שממש רוצים וצריכים חופש, אבל אומרים לי שאין סיכוי לקחת חופש ככה באמצע העבודה השוטפת. אז אני רוצה לספר לכם שלא רק שזה אפשרי, זה אפילו הכרחי.

תאמינו לי שאני מבינה את זה, כל כך מבינה את זה. זה הזמן להתוודות. אני ענבר ואני וורקוהוליק.  את החופשה המשפחתית האחרונה ביליתי בתוך הסלולרי עד שבן זוגי איים עליי לזרוק את הסלולרי לים. אבל לפני כחודש יצאתי שוב לחופש, והפעם זה היה אחרת. לגמרי אחרת.
אז ככה, לפני כחודש, לקחתי לי הפסקה של שבוע מהעסק, קפיצה קטנה לחו"ל, משולבת מעט בעבודה בחו"ל, אבל בסך הכל הפסקה קטנה מהשגרה. בכנות? כשחשבתי על זה בהתחלה, אמרתי לעצמי שאין סיכוי, אני לא יכולה לעשות את זה ללקוחות שלי אני לא יכול להתנתק, בקיצור – אין מצב.

אבל אז הבנתי שזה ממש אפשרי. איך? כשעושים את זה נכון. אז מה עושים?

  1. תקשור – כל הלקוחות שלי מהראשון עד האחרון ידעו שאני יוצאת לחופשה. לא הסבר של בדרך אגב, לא משהו לא ברור, לא דילוג על פגישה כי "לא מסתדר", אלא חד משמעית: "אני יוצאת לחופש לחו"ל לשבוע. כשהדברים היו ברורים כך הם היו פשוטים (Keep it simple, זוכרים?) .

  2. זמינות – באותה נשימה של היותי בחופש הגדרתי את הזמינות שלי עבורם. הסברתי כי אני פחות זמינה לשיחות טלפון, אך זמינה להודעות ומיילים, ביקשתי להמשיך ולקבל דיווחים שוטפים על המשימות והמטלות שהם נדרשו לעשות במהלך השבוע, כפי שקורה בכל שבוע ושבוע. כלומר אני אמנם בחופש, אך העבודה לא נפגעת ונותרת בעינה.

  3. שמירה על קשר – בפועל כאשר יצאתי לחופש היה לי חשוב לשמור על קשר עם הלקוחות שלי, ולכן שלחתי לכולם הודעות לקבלת עדכונים, לשמוע מה קורה, איך הדברים מתקדמים, איך הם מסתדרים, האם אני יכולה לסייע לה במשהו. למעשה הייתי עם האצבע על הדופק עם כל הלקוחות שלי. מיפיתי מראש את כל האתגרים שיש לכל הלקוחות שלי, ובהתאם שלחתי לכולם הודעות (בכל יום ללקוחות אחרים), בכדי להיות בבקרה על הדברים מחד, ולא להעמיס על החופש של מאידך.

  4. חדשנות – אחת מהסיבות שיצאתי לחופש היא בחינת מגמות וטרנדים של שיווק בעולם. בדיוק מהסיבה הזו הייתי קשובה, סופר קשובה. כל דבר שיכול היה לעורר עניין או טריגר כלשהו עבור הלקוחות שלי, מיד נשלח אליהם. כל דבר מעניין שהיה נראה לי, אפילו כרעיון לפוסט (ויהיו כאלו, יש למה לצפות….) צולם ותועד. מדהים כמה שינוי אווירה, שינוי מדינה, שינוי שוק, נותן מבט חדש וחדשני לשוק חדש.

  5. חופש – לוורקוהוליק שכמותי זה הסעיף הקשה ביותר בחופש. להיות בחופש. הפעם, בשונה מחופשות אחרות, החלטתי להיות בחופש. לא להיות 24/7 עם הסלולרי, לא להיות מחוברת עד אינסוף לרשתות, אלא להיות מחוברת לעצמי, לבן זוגי שיצא איתי לחופש ולהטעין את עצמי. הכוחות המחודשים שההחלטה הזו הניבה לי, היו שווים מבחינתי חודשים שלמים. חזרתי מלאה ברעיונות חדשים, כוחות מחודשים, ולא תאמינו, הרבה לידים הגיעו גם כשהייתי בחו"ל, כי אני לא מפסיקה לזרוע.

אז כן, אני ממש ממליצה לצאת לחופש, הכוחות המחודשים היכולות להישען על הכוחות האלו לצמיחה מחודשת ומעל לכל, הפרגון הענק של הלקוחות, שווה את זה ובגדול. בסופו של דבר הכל טמון בתקשור שלנו מול הלקוחות, וכאשר אנחנו לא מתנצלים, מסבירים, מגדירים ומתקשרים זאת כראוי, הלקוחות מקבלים זאת בהבנה רבה ואף "שולחים" אתכם לחופש באהבה גדולה.

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)