ייעוץ עסקי לעסקים, ליווי עסקי, ייעוץ עסקי, מודל סמארט, ייעוץ כלכלי לעסקים, מה זה פיתוח עסקי, פיתוח עסקי הגדרה, smart מודל, ענבר ורדי, ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

ניהול זמן בעסק עצמאי

ברור לכולנו כי בחיינו העסקיים והאישיים עומדים לרשותנו משאבים, אך הם מוגבלים. אם נאפיין את עיקר המשאבים של העסקים לפי קטגוריות, ניתן לומר כי המשאבים העיקריים העומדים לרשות העסק הם: זמן, כסף,  ידע, אנרגיה.

המשאב היקר ביותר הוא הזמן. זהו המשאב היחידי אשר אנו לא יכולים להגדילו, לא יכולים לשנותו ואין לנו השפעה עליו, אלא הוא משפיע עלינו. כסף זהו משאב שיש לנו את האפשרות להגדילו. אנו יכולים לקחת הלוואה, להפנות כספים מהחיים האישיים לעבר העסק וכו'. באותו האופן גם ידע, אנו יכולים לרכוש ידע ולהגדיל את המשאב הזה באופן משמעותי. האנרגיה היא משאב חשוב ומהותי, היות והיא יוצרת את הרוח של העסק, את המוטיבציה של האנשים ודיברנו כמה חשוב להשקיע בנכס החשוב ביותר ולא להפסיק להתרגש בכדי לשמור על האנרגיה.

אבל מה עושים עם הזמן? איך אפשר להגדיל את המשאב הזה? אז הנה כמה טיפים חשובים שיכולים לעזור לכם להגדיל את הזמן שלכם:

  1. גוזלי זמן – בדקו מי הם "גוזלי הזמן" שלכם: פלאפונים, פייסבוק, קריאת חומרים שאינם רלוונטיים לעבודה וכו'. אל תתעלמו מ"גוזלי הזמן" שלכם, כי אתם אוהבים אותם, וזה לא נכון לוותר עליהם לגמרי, אך הקצו להם זמן מוגדר בלוח הזמנים שלכם ותעמדו בו.

  2. קביעת פגישות למטלות – יש לכם מטלות? רשמו אותן ביומן, תזמנו אותן ותגדירו כמה זמן הן יארכו. אל תתנו לדברים "לזרום", אלא הגדירו בדיוק מה אתם הולכים לעשות וכמה זמן זה יארך. כך תוכלו להיות ממוקדים יותר בעשייה ומודעים לזמן שזה גוזל מכם.

  3. שיתופי פעולה – שיתופי פעולה הם משמעותיים ויכולים ליצור עבורכם מצב של WIN WIN. אתם יכולים ליצור בעסק שלכם שיתופי פעולה עם ספקים מקצועיים וליצור החלפת שירותים ביניכם. כמובן, שיש לקיים את העקרונות המנחים לשיתוף פעולה.

  4. רכישת שירותים מספקי חוץ תתפלאו, אבל אתם לא יכולים להיות טובים בהכל. בזמן שאתם תשקיעו את הזמן שלכם בתחומים שאינם במומחיות שלכם, תשקיעו את מיטב זמנכם ועדיין, לא תגיעו לרמה שמקצוען יוכל לעשות בהרבה פחות זמן.
    אז לפני שאתם בוחרים לעשות את הדברים בעצמכם, העריכו כמה זמן תשקיעו בכך ואיזו חלופה עומדת בפניכם בזמן הזה ואיזו תוצאה תצליחו להגיע. לאחר מכן בחרו האם לקחת ספק חוץ או לעשות זאת בעצמכם.

  5. סדרי עדיפויות – תבנו לכם את סדרי העדיפויות שלכם לפי שני קריטריונים: דחוף וחשוב. מיינו אותם לפי קבוצות: א – חשוב ודחוף לכם לעשות, ב – מה חשוב, אך לא דחוף, ג – מה דחוף ולא חשוב ו-ד- מה לא חשוב ולא דחוף. כך תוכלו להבחין מה באמת חשוב ודחוף לכם לעשייה, מה ממש חשוב, אבל אפשר להניח כרגע בצד ועל מה אתם סתם מבזבזים את המשאבים שלכם.

אז נכון, את הזמן לכשעצמו לא ניתן להגדיל, אך בעזרת ניהול נכון של הזמן, ניתן ליצור שימוש נכון יותר ולנצל אותו עבור הדברים המהותיים באמת לעסק שלכם, ובכך להביא למיקוד של העסק, מינופו ולהצלחתו בסופו של דבר.

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)