כמה חשובה בחירת האנשים סביבנו. אני מאמינה שמשפחה בוחרים. בוחרים את האנשים שעושים לנו טוב, שמקדמים אותנו. בוחרים משפחה שמלווה אותנו בתהליך.

משפחה כן בוחרים

יום המשפחה שחל השבוע נועד לציין את החשיבות של המשפחות שלנו בחיינו ולהוקיר על כך. המשפחה מהווה עבורנו גורם תומך, מקדם, שמקנה לנו בטחון, כי ישנה הבטחה, סמויה או גלויה, שהם אוהבים אותנו כפי שאנחנו, שאינם רוצים לשנות אותנו והם יהיו עבורנו בכל רגע שנצטרך.

ההגדרה המילונית של משפחה עפ"י אבן שושן היא: "בית אב שם כולל להורים ולבניהם ולנכדיהם וכו' בהיקף רחב יותר- גם לקרוביהם." מתוך ההגדרה הזו קיים הפתגם הידוע "משפחה לא בוחרים". אז אני מודיעה לכם, משפחה ועוד איך בוחרים!
אני מרשה לעצמי לחלוק על המילון ולהגדיר את המשפחה מחדש. עפ"י הגדרתי, משפחה היא שם כולל לקבוצה של אנשים המהווה גורם משמעותי וחשוב עבור האדם, המקיימת יחסי הדדיות ופועלת מתוך רצון טוב.

בהגדרה המחודשת שלי למשפחה (שאתם יותר ממוזמנים לאמצה), אני יכולה לומר שבמשפחה שלי נמצא חלק מצומצם ואיכותי מהמשפחה ביולוגית שלי , קולגות וחברים שהפכו לחלק בלתי נפרד ממני. אני מודה, המשפחה הזו היא דינמית, וישנם אנשים שהיו במשפחה שלי מאז ומתמיד ויישארו במשפחתי עד יומי האחרון וישנם אנשים שהיו במשפחה הזו, עזבו או נעזבו ואינם עוד במשפחה שלי.

בדיוק באותו האופן שבו אנו מקרבים אנשים אלינו והופכים אותם למשפחה שלנו, כך אנו צריכים לדעת מתי לשחרר אנשים מהמשפחה שלנו. אנשים שאין עמם את עיקרון ההדדיות, כלומר הנתינה אינה עומדת בקנה אחד עם הקבלה, אין תחושת WIN WIN לשני הצדדים, אנשים שאנו מרגישים שמרוקנים ו/או מחלישים אותנו, הם אלו האנשים שצריך באהבה גדולה לשחרר ולפנות מקום למישהו אחר, שבאמת יהיה מהמשפחה.

נסו לעשות חשיבה מיהם האנשים במשפחה שלכם, במשפחה אמיתית. לאו דווקא אנשים מהמשפחה ביולוגית, אלא אנשים שמהווים עבורכם כתף תומכת, שאפשר לפנות אליהם בכל עת, בלי לחשוש, שיודעים להכיל אתכם בכל מצב, שמחזקים אתכם ונמצאים שם בשבילכם בלי גבולות, בלי לחשוב פעמיים.

עולם העסקים הוא מאתגר וישנם רגעים לא פשוטים. המשפחה הזו היא המשפחה האמיתית אשר תהיה הסביבה התומכת עבורכם ותוכל לחזק אתכם. זו המשפחה שמחזקת אתכם ברגעי משבר, הם אלו שימנפו אתכם וגורמים לכם להיות מחוזקים וטובים יותר. את המשפחה הזו תוקירו, איתם תחגגו כל יום ביומו וגם ביום המשפחה.

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)