כמה מיתוסים ישנם על עצמאים...החלטתי לנפץ את כל המיתוסים שחושבים על העצמאים וסוף סוף להבין מה באמת כוללים חיי העצמאי.

מיתוסים על עצמאים

עם יציאתי לדרך עצמאית נתקלתי במלא מיתוסים שאנשים חשבו עליי. כעת, כאשר אני מלווה עצמאים בייעוץ עסקי, אני מוצאת אותם לעיתים חושבים את המיתוסים הללו ומוצאת לנכון מהר מאוד לחבר אותם למציאות לפני שיהיה מאוחר מידי. אז הנה כמה ממיטב המיתוסים:

  1. חופש וסידורים – איזה כיף, אתה יכול לעשות את כל הסידורים במהלך יום העבודה בלי לפחד שמישהו יראה אותך. בכלל, כל יום שתרצה לקחת בו חופש אתה יכול. אם הילדים בחופש, אין לך צורך בסידור, כי אתה פשוט לא צריך להודיע לאף אחד ואתה עושה מה שבא לך עם הילדים מתי שבא לך. אתה פשוט עובד רק מתי שבא לך. אז זהו, שלא! יום שלא תעבוד בו, בשונה משכירים שמשלמים לך עליו, לא רק שלא משלמים לך עליו, אלא אתה גם מפסיד הכנסה.

  2. אין לך בוס על הראש – איזה שקט, אין בוס שיושב לך על הראש ושואל אותך: "מה עם הדו"ח הזה ומה עם התכנית הזו?", שקט. אז זהו, שלא. יש לך הרבה (מאוד) בוסים על הראש וקוראים להם: לקוחות. כל אחד ואחד מהם הוא בוס משל עצמו עבורך ומנהל אותך ושואל אותך מה עם כל מה שהתחייבת, אך הוא לא ישאל הרבה פעמים, כי אחרת הוא פשוט ילך למישהו אחר שיספק לו את השירות.

  3. הכל הוצאה מוכרת – מחזירים לך מלאאאא כסף בחזרה: ציוד משרדי, דלק, מסעדות…שווה!!!! אז זהו, שלא! ראשית, אנחנו מדברים על עסקים שאינם תחת עוסק פטור. שנית, יש מעט הוצאות מוכרות ואם למשל מדברים על מע"מ אז מדובר בקיזוז של המע"מ בלבד מתוך מע"מ ההכנסות, כלומר המע"מ שהופרש מתוך ההכנסות בניכוי המע"מ מתוך ההוצאות. זהו, זה כל הכסף שמדובר, קיזוז מהמיסים שאנחנו כעצמאים משלמים (הרבה הרבה מיסים, אבל זה לפוסט אחר).

  4. יום קצר – הסעיף החביב עליי…אחחחח, איזה כיף, "בטח יש לך שנ"צ (שנת צהריים) בלו"ז", "את קמה מתי שבא לך, אה?" וכל מיני הערות כאלו….תקשיבו, ותקשיבו היטב: כשאתה עצמאי אתה עובד יותר משכיר. הרבה יותר. זה העסק שלך. זה הבייבי שלך, אם אתה לא תיתן את המקסימום, אף אחד לא ייעשה זאת עבורך. אז לא, אין שנ"צ קבוע בלו"ז.

  5. לקוחות? הם כבר יגיעו"מהשנייה שאני פותח את העסק כל החברים ובני המשפחה שלי יעבירו לי מלאאאא לקוחות, כולם סומכים עליי, ואחריהם כולם ימליצו עליי ויגיעו אחד אחרי השני מפה לאוזן והעסק יעוף".  גיוס לקוחות זהו אתגר לא פשוט ועסק מתמודד עמו כל יום מחדש. תמיכה של חברים ומשפחה זה חשוב ונפלא, אבל (ויש פה אבל גדול) זהו לא ערוץ שיווק שעליו אפשר לבסס עסק.

כמו בכל דבר יש יתרונות ויש חסרונות בלהיות עצמאי. חשוב להבין היטב לפני שנכנסים להרפתקה הזו להבין מה המשמעות שלה ואני אישית ממליצה לקחת יועץ עסקי לייעוץ ולליווי עסקי אשר יסייע בבנייה נכונה של התשתית הראשונית של העסק. ייעוץ עסקי נכון יאפשר בניית תכנית עסקית בהתאמה אישית ליכולות ולתקציב שלכם בשילוב ידע מקצועי של יועץ עסקי מוסמך, כך אף מיתוס לא ישפיע עליכם.

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)