האם כל דבר שעומד בפנינו הוא הזדמנות? איך מנהלים את ההזדמנויות שלנו?

הזדמנות לכאן או לכאן

השבוע פגשתי בעל עסק שאני מלווה והוא סיפר לי על הזדמנות עסקית שנקרתה בדרכו, ורצה שאסייע לו להחליט האם לקחת אותה או לסרב לה. ההצעה מציעה הגדלת הכנסה משמעותית לעסק, אך עם זאת אינה תואמת באופן מלא לאג'נדה הקיימת של העסק ודורשת התאמות של בעל העסק עבור זה.  הייתה פה דילמה אמתית של בעל העסק והוא לא ידע להכריע.

הזדמנות עסקית עבור עסק יכולה לשנותו מקצה לקצה. עסק אשר ימנף את עצמו פעם אחר פעם להזדמנויות עסקיות וייצור חדשנות, יוכל לחשוף את עצמו לקהלים חדשים, אך עם זאת טומן בחובו גם סיכונים רבים. ההזדמנות יכולה להוות קרש קפיצה לצמיחה ושגשוג, אך עם זאת עלולה להוות סיכון ממשי.

אז איך אפשר לדעת? אי אפשר, אבל אפשר לצמצם את הסיכונים.

לפניכם שלושה אלמנטים שיכולים לסייע לכם לקבל את ההחלטה:

אלמנט ראשון שנבחן זוהי ההשקעה. נבין מהי ההשקעה הכרוכה בהזדמנות הזו ומהם הסיכונים הנלקחים כתוצאה מכך. עלינו לבנות דוחות כספיים ברורים (צפי יתרות, דו"ח דווח והפסד, תזרים מזומנים) בכדי שלא תהיינה הפתעות כלשהן, ונוכל להעריך באופן מיטבי את ההצעה ואת ההכנסות וההוצאות הצפויות ממנה.

אלמנט שני שנבחן זו התאמת ההזדמנות לחזון ולייעוד של העסק שלנו. לאחר שציירנו לעצמנו תמונה ברורה של איך ייראה העסק שלנו בעוד 5 שנים,  ואנו מכוונים את כל המשאבים שלנו לכיוון הזה ועושים את המאמצים בכדי שנוכל להגיע לשם, עלינו לבחון האם ההזדמנות הזו מתאימה לתמונה שאנו צופים שאליה העסק שלנו ילך, האם זה אכן משתלב. אם זה מתאים ומשתלב, כדאי לשקול זאת, אם לא, נוותר.

אלמנט שלישי שאני מאמינה בו וקשה להוכיח אותו הוא תחושת בטן. לעיתים כל המדדים האלו לא מוכיחים את עצמם, אבל משהו בתוכנו אומר לנו שזה הדבר. שזה נכון לנו, שזה ייצור לנו שינוי, יפתח לנו דלתות ואסור לנו לפספס את זה. אם אתם מרגישים כך, מי אני שאעצור אתכם? לכל היותר ניסיתם, למדתם, ותדעו יותר לפעם הבאה.

לסיכומו של עניין, ההזדמנות צריכה לשרת אתכם ולתרום למינוף העסק שלכם. עם זאת, מכל דבר לומדים, ולכן גם אם לא צלחתם, למדתם וכך תצליחו בפעם הבאה.

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)