מדוע הפחד חשוב? מה המשמעת שלו? איך אפשר למנף אותו

לאמץ את הפחד

רובנו לא אוהבים שינויים, אנחנו נהיה מוכנים לאהוב את השינויים אם יגידו לנו מראש מה השינוי כולל, מהו הרווח ומהו ההפסד, ואז נשקול את זה מול הקיים ונחליט. אז זהו, פה הבעיה! אי אפשר לדעת מה יניב השינוי. אז מה עושים? בתהליכי ייעוץ עסקי שאני מובילה עם אנשים ועסקים, ברור שהם רוצים שינוי. כאשר אנו רוצים שינוי, אך מפחדים לעשות אותו, הזמן עובר לו, ואז ישנם מספר תסריטים עיקריים שיתרחשו: האחד, שהשינוי כבר לא רלוונטי, השני, שהפחד גבר ואנחנו מספרים לעצמנו סיפורים למה השינוי הוא בלתי אפשרי והשלישי הוא שאנחנו הולכים על זה.

הדבר העיקרי שמונע מאתנו לעשות את השינוי הוא הפחד. הפחד לטעות, הפחד שניכשל, הפחד איך ניראה, מה יגידו ועוד ועוד. כולנו מסכימים שמייקל ג'ורדן הוא השחקן הטוב ביותר שהיה עד היום בכדורסל. אז ברצוני לסבר את אוזניכם, למשפט שהוא אמר: "החטאתי מעל 9000 זריקות בקריירה שלי. הפסדתי כמעט 300 משחקים. ב-26 הזדמנויות סמכו עלי לקחת את הזריקה המכרעת במשחק… ופספסתי. נכשלתי שוב ושוב ושוב בחיי וזו בדיוק הסיבה להצלחתי".

אני פוגשת ארגונים ועצמאים שרוצים לעשות את השינוי, כמהים לו וסוף סוף קיבלו את האומץ לעשות צעד עבור מימושו. את הפחד אני מבקשת שישימו על השולחן, כבר בפגישה, ולא להדחיק אותו, אלא לאמץ אותו אלינו. הוא חשוב, הוא משמעותי, הוא ציון דרך לשינוי.

כאשר אנו מנסים, פעם אחר פעם, אנו מתקרבים בכל פעם להצלחה שלנו. אנו למדים מהניסיון (כאשר אנחנו מצליחים אנחנו לא נוהגים לבחון מה קרה, אלא משכפלים את אותו הדבר) ועושים מקצה שיפורים. אז ממה אנחנו מפחדים? מפחדים לטעות? מי שלא מנסה, באמת לא ייטעה, אבל יישאר באותו המקום. אנחנו צריכים להפסיק לפחד מהפחד, זה לגיטמי לחשוש ולפחד משינויים, אך עלינו להבין שאם השינוי לא היה משמעותי, לא היינו מפחדים.

אז אמצו לכם את התובנה הזו: הפחד הוא מניע ומקדם. אל תפחדו מהפחד, אלא אמצו אותו אליכם, ותבינו שאתם בתחילתו של שינוי שמתאים לאמיצים כמוכם.

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)