אז איך בונים תוכנית פעולה איכותית שתבטיח שאכן תגשימו את היעד שלכם?

איך בונים תוכנית פעולה?

כאשר יש לנו מטרות ויעדים ואנחנו רוצים להשיג אותם מה אנחנו עושים? איך מבטיחים שנגיע לשם? בונים תוכנית פעולה.  תכנית העבודה למעשה לוקחת את כל הימים שעומדים לפנינו עד להגשמת היעד וממפה את ההספק בכל יום ויום.

אז איך בונים תוכנית פעולה איכותית שתבטיח שאכן תגשימו את היעד שלכם?

הנה חמישה טיפים במיוחד בשבילכם:

  1. התחייבויות – רשמו ראשית את הדברים והמשימות שכבר התחייבתם אליהם מבעוד מועד. למשל: חופש, משימות אחרות, פגישות וכו'. עגנו בלו"ז את ההתחייבויות הללו כך שתוכלו להבין כמה זמן עומד לרשותכם.

  2. פירוק משימות – משימות הן מורכבות מתתי משימות. הגדירו לכם כל משימה באופן מפורט וברור מה היא מצריכה מכם באופן הכי מפורט ומדויק שתוכלו, בכדי שהדברים יהיו ברורים. למשל: בניית אתר למעצב אתרים זוהי משימה מאודדדד מורכבת. דרוש לבנות את מבנה האתר, תכני האתר, תמונות, סיעור מוחות, ישיבות עם הלקוח וכו'. ככל שתפרקו את המשימה באופן מפורט ומדויק יותר, כך הדברים יהפכו לפשוטים יותר.

  3. משאבים – כל משימה ותת משימה שהגדרתם דורשת משאבים. משאבים הם: זמן, כסף, אולם, כיבוד וכו'. הגדירו בכל משימה ותת משימה מהם המשאבים הנדרשים למילוי המשימה. זה חלק משמעותי ומהותי. עליכם לנהל גם את המשאבים שלכם בהיבט התקציב ולבחון האם ישנם דברים שאתם יכולים להעביר לספקי חוץ או האם אתם עושים הכל בעצמכם ומהו המחיר לכך.

  4. אילוצים ובלת"מים – ישנם לעיתים אילוצים ודברים שאינם צפויים שעלולים להפריע לנו לבצע את המשימות שתכננו לבצע. אז נכון, אנו לא יכולים לראות את הנולד, אך אנו יכולים לנסות לחשוב מה עלול להשתבש, מה יכול לקרות אחרת ממה שאנחנו מצפים וכו', וכבר למצוא חלופות לכך. ברגע שיש לנו חלופות לדברים, כאשר יקרו דברים אפילו דומים לכך, היצירתיות שלנו לפתרון תגבר ופתאום האילוץ לא יהיה כל כך משמעותי.

  5. פעילויות מטעינות – שלבו בתוכנית הפעולה שלכם פעילויות "מטעינות אנרגיה". כל מה שיספק לכם אנרגיה וכוח להמשיך ולמלא את המחויבות שלכם לתוכנית הפעולה שלכם, נחשב כפעולה מטעינה. זה יכול להיות קפה עם חבר, טיול על חוף הים, שנת צהריים, ריצה, מה שעושה לכם את זה. העיקר שבסופו של דבר תחזרו עם כוחות מחודשים לתכנית הפעולה.

לסיכומו של עניין, שיתוף פעולה צריך לתרום לכם ולקדם אתכם באופן שתבחרו לנכון. אני מאמינה כי בסופו של דבר עסקים עושים עם אנשים, ולכן יש פה אלמנטים של תפיסות ושונות שחשוב לשים להן לב ולתת להן מקום לפני ותוך כדי ולא לנסות להתעלם מהן.

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)