מתחילים את שנת 2018, אך ממה מתחילים? איך אנחנו יכולים למנף את העסק שלנו כבר עם פתיחת השנה.

אחרי החגים זה עכשיו

זהו, עוד שנייה נגמרת התקופה של ה- on וה-off, התקופה של בין עבודה לחופש, בין התחייבות לבין רפיון, תקופה של חוסר איזון באנרגיה. כן, התקופה הזו. אז רגע לפני שמגיעים אליה, קדימה. צריך לחמם מנועים, לבדוק מערכות וקדימה, שתוכלו לעוף על עצמכם!

אז מה עושים? ממה מתחילים?

  1. נכסים שיווקיים פעמים רבות כעסקים אנו מתחילים את דרכנו במקום אחד, אך מתקדמים ומתמקדים יותר ויותר ואז מגיעים לעולמות מדויקים יותר עבורנו. עם זאת אנו לא מספיקים לעדכן את הנכסים השיווקיים שלנו בהתאם. בחנו את הנכסים השיווקיים שלכם: המיתוג שלכם בכלל והלוגו שלכם בפרט, אתר האינטרנט שלכם, דף הפייסבוק שלכם, כרטיסי הביקור שלכם וכדומה. האם הם משקפים את העשייה שלכם? האם זה תואם למיקוד העסקי שלכם? האם הם תואמים לקהל היעד שלכם? אם כן, מצוין. אם לא, שנו את הנכסים שלכם בהתאם.

  2. רענון סל מוצרים ושירותים – אחרי שעברנו את תקופת החגים ותקופת החופשות, זו תקופה נהדרת לרענון וחידוש סל המוצרים שלכם. נצלו את הזמן כעת של החגים שנותרו לתכנון והשקת מוצרים ושירותים חדשים או לחידוש הקיימים. עשו זאת בהתאמה לעולם הלקוח שלכם, כלומר עפ"י הצרכים שלהם, עפ"י האתגרים שעומדים בפניהם ומה יכול לסייע להם לעמוד בכך.

  3. הגדרת יעדים – תקופה כזו פעמים רבות מוציאה אותנו מהפוקוס וגורמת לנו לשכוח או לשגות בתעדוף היעדים שלנו. בחנו את היעדים שלכם מחדש והגדירו את היעדים המהותיים שעומדים לפניכם בחודשיים הקרובים. להזכירכם היעדים צריכים להיות מוגדרים בזמן, מוגדרים במשאבים הנדרשים לשם כך ועליהם להיות מוגדרים ביעד מספרי.
    ל
    משל: גיוס של 4 לקוחות חדשים עד 31.12, משאבים: קמפיין פייסבוק ב-500 ₪, קמפיין גוגל ממומן ב-500 ₪, מבצע לקוח מביא לקוח.

  4. הגדרת משימות – כעת קחו את היעדים שהגדרתם ופרקו אותם למשימות קטנות ורלוונטיות לזמן הקרוב. אלו שעליכם לטפל בהן כבר עכשיו. לדוגמה: בניית האסטרטגיה למהלך, בניית המשפך השיווקי בניית הפוסטים למבצע וכדומה. הגדירו לוח זמנים לכל משימה ושבצו אותה לפי התעדוף של החשיבות שלה, עם הגדרה ברורה של שעות, משאבים ולוח זמנים.

  5. רענון תודעה בדיוק כפי שאתם עברתם תקופה מתעתעת, כך גם הלקוחות שלכם. צרו עמם קשר (ולא, לא תמיד שליחת הודעה זה הפתרון, לפעמים עדיפה שיחת טלפון), שוחחו איתם ובדקו מה שלומם, איך עברה עליהם התקופה הזו, מה הצרכים שלהם לתקופה הקרובה, מה האתגרים שלהם וכיצד אתם יכולים לסייע. אתם יכולים לעדכן אותם בנוגע לשינויים והחידושים החלים בעסק שלכם, המוצרים והשירותים החדשים וכדומה.

תקופה החגים, בייחוד בהיותה צמודה לתקופת הקיץ היא מתעתעת וחוסר השגרה מאלץ את העסקים לעשות מאמצים גדולים בכדי לשמור על רמת הכנסות נאותה ולשמור על רמת אנרגיות גבוהה. עם זאת אפשר לראות את התקופה הזו כתקופת היערכות ורענון של העסק רגע לפני השגרה. אז רגע לפני שחוזרים לשגרה, חממו את המנועים והכינו את עצמכם כראוי!

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)