זה הזמן לשדרוג העסק שלכם. אפשר לעשות זאת עם משאבים קיימים ודיוקים משמעותיים שיכולים ליצור את השינוי המהותי שלכם

זמן לשדרוג העסק

מכירים את המשפט "סוס מנצח לא מחליפים"? אז נכון, אולי לא להחליף, אבל מה עם לשדרג? שדרוג של הסלולרי, שדרוג וחידוש של הבית, חידוש מלתחה? בדיוק כך זה קורה אצלכם בעסק. אז בדיוק כמו כשאנחנו רוצים לחדש את הבית, הכוונה היא להשאיר את הבית הקיים, אבל לשדרג את הנראות שלו. ליצור לנו עניין חדש בתוך הקיים. כך בדיוק אנו יכולים לעשות בעסק שלנו.

אז ממה מתחילים?

  1. קהל יעד – כתבתי בעבר על חשיבות הגדרת קהל היעד, וכמו כן כיצד מגדירים אותו. כעת, חשבו על העסק שלכם. למי אתם פונים? מי הקהל שלכם כיום? האם הוא עדיין רלוונטי? האם אתם יכולים לצמצם אותו בכדי לדייק אותו או לחלופין האם עליכם להרחיב אותו בכדי להגדיל את התפוצה שלכם? נסו לדייק את הקהל שלכם לפי האינטראקציות המוצלחות ביותר עם הלקוחות שלכם. אילו מאפיינים נוספים יש ללקוח שלכם? איך נראה עולם הלקוח שלכם? במה הוא מתעניין? אילו אלמנטים אתם יכולים להסיר או להוסיף למאפייני הלקוח שלכם?

  2. שירותים ומוצרים – בדקו את סל השירותים והמוצרים שלכם. תמיד יש אפשרות לעשות "מתיחת פנים" למוצרים ושירותים קיימים, יצירת חדשנות בהם ולבחון השקת מוצרים ושירותים חדשים.  נסו לחשוב על המוצרים והשירותים שלכם כיום. האם הם מספקים את קהל היעד שלכם? האם שואלים אתכם על מוצרים ושירותים נוספים ואתם נאלצים לומר שאין ברשותכם? בחנו, כיצד ניתן להעשיר את המוצרים והשירותים הקיימים באופן שייתן מענה עשיר יותר ללקוח שלכם. היו בתקשורת עם הלקוחות שלכם ובדקו עמם מה הם היו רוצים לקבל.


  3. ערוצי השיווק ערוצי השיווק מתפתחים ומתעדכנים. מעבר לחידושים החלים בהם, שיפור הכלים הקיימים בהם, נפתחים עוד ועוד ערוצים משמעותיים אשר בעזרתם ניתן להגיע לקהל היעד.

    כלומר כמה אתם משקיעים בהם וכמה אתם מקבלים מהם? בחנו האם ישנם ערוצים שפשוט "הורגלתם" אליהם ואתם פועלים בהם מכוח ההרגל ולא מתוך האפקטיביות שלהם? האם ישנם ערוצי שיווק חדשים שאתם יכולים לנסות ולהשתמש בהם? אני תמיד בעד לנסות, לתקופת זמן מה את האפקטיביות של ערוץ שיווק חדש בכל פעם כאשר מוגדרים: מטרות, מדדים ויעדים ברורים לכל ערוץ.

  4. שיתופי פעולה – שיתופי פעולה זהו ערוץ שיכול להיות משמעותי ומהותי לעסק שלכם. שיתוף פעולה בראש ובראשונה משמעותו יצירת מצב של Win Win לשני הצדדים. בחנו את שיתופי הפעולה שיש ברשותכם, בחנו עד כמה הם אפקטיביים עבורכם. בדקו האם הם מדברים לאותו קהל אליו אתן מכוונים? בדקו כיצד ניתן להרחיב את שיתופי הפעולה עם קולגות (כן, כן, קולגות זוהי הזדמנות נפלאה לשיתוף, פעולה) בעלי מקצוע משלימים לשלכם ושיתופי פעולה שיכולים להרחיב את סל השירותים שלכם.
    זהו ערוץ משמעותי בו ניתן להשתמש במשאבים האחד של השני ולמנף את  העסקים של שני הצדדים באופן משמעותי.

  5. מיתוג – בדקו את הנראות שלכם. האם אתם משדרים את מה שאתם רוצים בכל ערוצי השיווק שלכם? האם הלוגו שלכם משקף אתכם? האם הנראות אחידה ומדברת באותה השפה בכל ערוצי השיווק? למשל, אם תכנסו לדף הפייסבוק שלכם, האם נראות הפוסטים מתאימה? במידה ויש לכם אתר, האם הוא מעודכן? זוהי הנראות שלכם וכך רואה אותה הלקוח הפוטנציאלי. בדיוק כמו בהזמנת אורחים, התאמצו וצרו את הרושם הנכון והתואם למיתוג שלכם.

ההתחדשות חשובה ומהותית לעסק. היא חשובה לשימור חיות העסק בייחוד בשלבי ההתפתחות המתקדמים שלו.
היא מביאה פיתוח חדשנות עסקית, להתפתחות שלו, דיוק ומיקוד, וכן בסופו של דבר להגדלת ההכנסות. לא צריך לעשות את כל החידושים והשינויים בבת אחת, אלא להגדיר תוכנית עבודה מסודרת מה עושים ומתי, בכדי שלא ללכת לאיבוד בין שלל המשימות. אז חדשו, רעננו כדי שגם לכם וגם ללקוחות שלכם יהיה מעניין יותר.

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)