היא התקשרה אליי בדמעות שהעסק נופל. שהרעיון הגדול שעבד עד היום קרס והלקוחות כבר לא בעניין.
שאלתי אותה מה יעשה לה טוב, היא אמרה שחופש, ים וקאווה יכלו להיות מושלמים עכשיו. אמרתי לה שתבטל את היום שלה מחר ואנחנו נפגשות בים עם קאווה.
ישבנו בים, באווירה אחרת, מטעינה, מחדשת ורגועה. ניתחנו מחדש את התמונה. בדקנו את השירותים מחדש, אפילו שדרגנו והוספנו שירות חדש. פתאום הדברים התחילו להראות יותר טוב, הרבה יותר טוב.
סיימנו את הפגישה בחיוך ענקי ומלא רעיונות, אך עם השורה התחתונה של "לשחרר את הלחץ". להוריד את מאמצי השיווק הנפשיים, לתת לתכנית השיווקית לרוץ לפי האסטרטגיה השיווקית שגיבשנו ופשוט להניח לזה. יומיים לאחר מכן היא עדכנה אותי שהארוע התמלא לגמרי ויש רשימת המתנה.
זו לא הפעם הראשונה שאני נתקלת במקרים שכאלו. פעמים רבות אנחנו כל כך בעשייה על משהו ולא מצליחים להרפות. אנחנו לא מצליחים, אך עם זאת לא מסוגלים לחשוב איך לעשות זאת אחרת, אז ממשיכים באותה הדרך ומצפים לקבל תוצאה שונה מזו העומדת לפנינו.
אז כאשר אתם חשים שאתם נמצאים במבוי סתום, הדברים לא הולכים, אלו ההמלצות שלי:
- להרפות – אני יודעת, זה כל כך מאתגר, אבל לפעמים כל מה שצריך זה לשחרר. להרפות מהלחץ וממש להעביר את עצמכם ממצב on ל off בנושא המדובר. ההרפייה הזו תביא ליכולת לראות את הדברים בעין נכונה ואובייקטיבית יותר אחרי זמן מה שלא תגעו בנושא.
- הטענה עצמית – את הפלאפון שלכם אתם מטעינים, את הלפטופ גם. מה אתכם? אתם המשאב הכי משמעותי בעסק שלכם. בכדי שתוכלו להניע תהליכים במלוא העוצמה, עליכם להיות במלוא העוצמה. בדיוק בגלל זה חשוב שטעינו את עצמכם בכל דרך אפשרית שעושה לכן טוב: השקעה בתחביב, ספורט, ים, שנת צהריים איכותית… כל דבר. לא תאמינו כמה אנרגיה תחזור אליכם לאחר השקעה שכזו.
- פרטנר – לפעמים כל מה שאנחנו צריכים זו עין חיצונית שתראה את הדברים מחדש, שתוכל לראותם אחרת. בחרו לכם פרטנר מתוך הסביבה התומכת שלכם, אלו שאתם מעריכים את דעתם ויודעים כי הם נוכחים עבורכם ושתפו אותו. ללא סננים, ללא חומות. הכל כולל הכל. ההקשבה ואולי אפילו רעיון חדש, יוכלו לתת לכם בוסט מופלא!
- הקשבה ללקוחות – אחרי כל אלו, הקשיבו לקולות השוק. האם משהו השתנה שם? חשבו על הלקוחות האחרונים שלכם, האם משהו היה חסר להם? מה לגבי הלקוחות הפוטנציאליים? איפה היה הקושי לגרום להם להשקיע את כספם בשירות או המוצר שלכם? בחנו את כל אלו, וכך תוכלו לראות מחדש את השוק שלכם.
- פיתוח עסקי – בשלב האחרון זו ההזדמנות לפיתוח עסקי. פיתוח עסקי צריך לשקף את ההקשבה שלכם ללקוחות ולשוק. בחנו, האם יש לשדרג מוצרים? האם יש צורך ביצירת מוצרים חדשים? האם רמת המחירים שלכם תואמת לצרכים ולקהל היעד שלכם? בשלב זה אחרי שאתם מלאי אנרגיה מהטענה אישית, תוכלו לענות בצורה טובה ומדויקת יותר על השאלות.
פעמים רבות עסק עצמאי הוא כמו רכבת הרים, בעיקר נפשית. הנפילות הן הדרך להמחיש שישנה עלייה גדולה לפניכם. לכן אפשרו לנפילות הללו להתרחש. זה הזמן לדייק, למקד, להבין את הדברים טוב יותר ומשם להמשיך לעבר פסגה גבוהה, מאוד גבוהה, אחרת.