מה הערכים שלכם בעסק? כיצד הם מתבטאים אצלכם?. הכל מהתשתית ועד למוצר הסופי.

מהם הערכים בעסק שלך?

ערכי העסק, בדומה לערכי האדם, מהווים חלק משמעותי מעיצוב "אישיות" וייחודיות העסק. אחד הדברים שאני בונה עם העסקים שאני מלווה הוא מערכת הערכים של העסק.
ההגדרה של ערכים אלו אמות המידה, השקפות העולם  והתפיסות שלנו. בחיים שלנו מערכת הערכים מנחה אותנו מה אנחנו מוכנים לעשות ומה אנחנו לא נהיה מוכנים לעשות, אילו דברים אינם מתיישרים עם הערכים שלנו ואילו דברים דווקא כן. כך גם בעולם העסקי. מערכת הערכים של העסק שלנו מכוונת את ההחלטות שלנו בעסק לכל אורכו, מתחילתו ועד סופו. ההחלטות שאנו מקבלים מסתמכות בסופו של דבר על הערכים שלנו.

אז איך עושים זאת הלכה למעשה?

  1. הגדרת רשימת ערכים – הגדירו רשימה של חמישה ערכים שמבטאים את ה"אני מאמין" של העסק שלכם. הערכים שמבחינתכם הכי משמעותיים לעסק שלכם. רשמו עבור כל ערך מהי המשמעות שלו עבורכם. הפרשנו שלכם עבור ערך מסוים אינה זהה עבור עסק אחר , ובכלל משתנה מאדם לאדם. לכן, בשלב הראשון, פרשו לעצמכם מהי המשמעות של הערך הזה. מהו מייצג עבורכם בעסק.

  1. מדרג ערכים – דרגו את חמשת הערכים שלכם כאשר הראשון הוא המשמעותי ביותר. במדרג שבניתם בחנו האם הערך הראשון שרשמתם מכיל את כולם? האם כל ערך שמגיע אחריו מאפשר את האחר? אם כן, מצוין! אם לא, בחנו מחדש ועדכנו את רשימת הערכים שלכם.

  2. ביטוי הערכים – כעת, בחנו כיצד הערכים הללו מתבטאים הלכה למעשה בעסק שלכם, כלומר איך אתם רואים אותם באופן מעשי בעסק שלכם. למשל אם חרטתם על דגלכם את ערך החדשנות, הסבירו מה המשמעות המעשית של חדשנות אצלכם בעסק, איך זה ייראה בפועל. האם אלו המצאות חדשות או שימושים חדשים לדברים קיימים? למשל, האם תבנו אפליקציה לשימוש בשירות שלכם או מתודולוגיה חדשה או שאולי תעשו שימוש מתוך דברים קיימים, אך עם טוויסט?

  3. ספיגת הערכים – כעת לאחר שבחרתם כיצד אתם רוצים שזה יבוא לידי ביטוי, עליכם לבחון כי המסר אכן עובר באופן שאתם רוצים. בדקו עם הלקוחות/ הספקים /העובדים שלכם: האם הם שלכם מצליחים לקבל את חווית הערכים שאתם מנסים לתת להם? האם הערך שלכם בא לידי ביטוי כלפי חוץ? האם הם מצליחים לחוש את הערך שאתם מעבירים? בחנו את הערכים שלכם לכל אורך הדרך, לכל אורך שרשרת האספקה, כדי להיות בטוחים שהמסר שלכם נכון ומדויק.

כאשר ערכי העסק ברורים, הם מהווים חלק משמעותי מייחודיות ובידול העסק וכמו – כן נדבך משמעותי במיקוד העסק. בניית סט ערכים והטמעתם לאורך שרשרת האספקה תמקד אתכם באופן ברור ותכוון אתכם באופן ברור יותר בקבלת ההחלטות העסקיות שלכם.

אהבת?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)