איך יוצרים חדשנות בעסק שלך? מהי חדשנות ולמה היא בכלל חשובה?

איך יוצרים חדשנות בעסק?

החדשנות היא אלמנט חשוב בעסק, אשר מאפשר ליצור בידול  ויוצר בשורה חדשה ללקוחות הקיימים ו/או הפוטנציאליים שלכם.  החדשנות מאפשרת לכם יצירת יתרון תחרותי מול המתחרים שלכם וליצור ערך מוסף עבור הלקוחות שלכם.

החדשנות הינה יצירת ערך מוסף באמצעות פתרונות קיימים או לחילופין בעזרת יצירת פתרונות חדשים לגמרי. החדשנות למעשה מדברת על יצירת הדברים באופן שונה בצורה  מהותית, כלומר שימוש בשיטה או ברעיון מוצלח יותר.

בתהליכי ייעוץ וליווי עסקיים ואסטרטגיים שאני מובילה עם חברות, אני מאמינה ביצירת חדשנות בעסק כמנוע צמיחה. אבל איך וממה מתחילים? אז בדיוק בשביל זה אני כאן 🙂

אלו ששת השלבים ליצירת חדשנות בעסק:

  1. זיהוי הצורך – יש המעדיפים לבחון ולסקור את הענף הקיים (מתחרים, שירותים ומוצרים, יכולות וכו'). אני מעדיפה לבחון את הצרכים, מתוך קהל היעד. להבין מהו הצורך העולה מתוך הלקוחות שלכם, מתוך ההיכרות שלכם עם השוק. מה אתם מרגישים שחסר? מה אתם מרגישים שנותר ללא מענה בשוק? מהו המשפט שאתם מצליחים לזקק מתוך הלקוחות שלכם?

  2. העלאת רעיונות – העלו רעיונות וכמה שיותר יותר טוב. נסו ליצור סביבה משרה להעלאת הרעיונות, סביבה שונה מזו שאתם נמצאים בה בדרך כלל, ראו הרצאות של TED לקבלת השראה, צאו לפעילות ספורטיבית כלשהי, היא בהחלט ממלאת את הראש ברעיונות חדשים.
    אל תפסלו אף רעיון ואל תבדקו האם הוא ישים, אלא זרקו רעיונות לאוויר. קחו השראות מתחומים שונים,  שאלו אנשים שונים (גם אם הם נראים לכם לא קשורים לתחום), שאלו ילדים הם יכולים לחשוב לא "מחוץ לקופסא", אלא להם אין קופסא, יש להם חשיבה ללא גבולות ולא תאמינו כמה הם יכולים לסייע לכם.

  3. בניית היררכיית רעיונות הגדירו קריטריונים שהינם רלוונטיים ומשמעותיים עבורכם לבחינת הרעיון. כל קריטריון שהוא משמעותי עבורכם – צריך להיות פה, אפילו קריטריון של תחושת בטן, למשל. אחרי שהגדרתם את כל הקריטריונים, תנו ציון לכל קריטריון בכל רעיון וסכמו את הציונים. בדקו איזה מהרעיונות זכה במרבית הנקודות, אך במקביל, תנו מקום לתחושת הבטן שלכם – בחנו עם עצמכם איזה רעיון ממש בא לכם שייבחר.

  4. בניית תוכנית עסקית – בחרתם רעיון? כל הכבוד! עכשיו בנו תוכנית עסקית שתבחן את כל המשמעויות של הרעיון שלכם, על כל היבטיו: כלכלית, שיווקית, תפעולית וכו'. אל תמהרו בשלב הזה, בכדי שתקבלו תמונה מלאה ותבינו לקראת מה אתם הולכים ומה המשמעויות של כל שלב.

  5. בניית תוכנית פעולה – החלטתם ללכת על זה? כל הנתונים מסתדרים? מעולה! כעת בנו תוכנית פעולה אפקטיבית ואיכותית שתקדם את הרעיון שלכם, שלב אחר שלב, עם התייחסות לכל האלמנטים של תכנית פעולה יעילה: התחייבויות קיימות, משאבים, אילוצים ובלת"מים, פעילויות מטעינות.

  6. שלב היישום – כעת, הגעתם לשלב המשמעותי ביותר – שלב היישום. עליכם להפוך את תוכנית הפעולה שלכם לתוכנית יישומית, תוכנית שאכן תתממש. תפעלו לפי תוכנית הפעולה שבניתם, תוך יצירת ההתאמות הנדרשות בהתאם למתעורר בפועל. תזכרו לאורך כל הדרך את הרעיון שלכם, את החיבור שלכם אליו, מה גרם לכם להתאהב בו ושפרו תוך כדי תנועה.

החדשנות היא מהותית לעסק כחלק מההתפתחות העסקית שלו, ולכן גם חדשנות שנחשבת בעיניכם מינורית היא משמעותית בטווח הארוך, היות והיא מחייה את העסק, את השוק, חווה את הלקוחות והצרכים שלהם.

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)